Zasady udzielania teleporady w POZ
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia od dn. 28.08.2020 Miejska Przychodnia Lekarska Nr 1 udostępnia możliwość konsultacji telefonicznej z lekarzem, pielęgniarką i położną ,którzy udzielają świadczeń w naszej przychodni.
Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym na odległość przy użyciu systemów teleinformatycznych lub systemów łączności zwiększającym bezpieczeństwo pacjenta oraz personelu, ograniczającym bezpośredni kontakt do sytuacji uzasadnionych klinicznie.
Konsultacje udzielane w ramach teleporady prowadzone są przez lekarzy, pielęgniarki i położną przyjmujących w przychodni od poniedziałku do piątku w dni robocze od godz. 8.00 do godz. 18.00.
Rejestracja telefoniczna teleporad odbywa się od poniedziałku do piątku w dni robocze od godz. 7.00 do godz. 18.00.
W celu umówienia się na teleporadę należy zadzwonić pod jeden z podanych numerów telefonów
Por. ogólna:
– 14 633 06 91 ,
– 14 633 06 92
Por. dziecięca:
– 14 633 06 70
Ze względu na zwiększoną liczbę pacjentów chcących skorzystać z teleporady czas oczekiwania na połączenie może się wydłużać.
Aby skorzystać z teleporady przed wykonaniem połączenia z rejestracja należy przygotować dane pacjenta- nazwisko, imię, PESEL. Po odebraniu połączenia przez pracownika rejestracji pacjent zostanie poproszony o podanie powyższych danych celem dokonania identyfikacji pacjenta.
Procedura rejestracji
Pracownik rejestracji zobowiązany jest do :
– rozpoznania potrzeb zdrowotnych
– zweryfikowania możliwości udzielenia świadczenia w POZ
– poinformowania pacjenta na jakich zasadach odbywać się będzie teleporada
– ustalenie godziny teleporady
– potwierdzenia telefonu kontaktowego pacjenta, na który oddzwoni lekarz
Procedura konsultacji telefonicznej
Lekarz, pielęgniarka, położna udzielający teleporad:
– potwierdza tożsamość pacjenta ( imię, nazwisko, pesel, dane z dokumentacji medycznej)
– dokonuje adnotacji w dokumentacji medycznej o realizacji świadczenia w formie teleporady
– teleporada odbywa się w warunkach gwarantujących poufność
– w trakcie teleporady osoba jej udzielająca na podstawie badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej pacjenta ustala czy teleporada jest wystarczająca dla problemu zdrowotnego będacego jej przedmiotem czy konieczna będzie wizyta w bezpośrednim kontakcie z pacjentem
– w przypadku gdy brak kontaktu z pacjentem w ustalonym terminie teleporady i po podjęciu co najmniej 3- krotnej próby kontaktu w odstępie nie krótszym niż 5 minut wizyta zostaje anulowana. O każdej anulowanej wizycie lekarz informuje pracownika rejestracji. W przypadku gdy pacjent ponownie zadzwoni zostanie ustalony nowy termin teleporady.
Instrukcja realizacji E-Recepty i E-Zlecenia na wyroby medyczne
Zapotrzebowanie na leki zażywane przewlekle oraz przedmioty ortopedyczne i pozostałe środki pomocnicze musi zawierać następujące dane:
– imię i nazwisko pacjenta
– pesel
– aktualny nr telefonu
– nazwa leku i jego dawka
– ilość opakowań
– okres ważności recepty lub zlecenia na wyroby medyczne ( np. miesiąc lub dłużej
– informację czy pacjent posiada IKP ( internetowe konto pacjenta )
Zapotrzebowanie można zrealizować w następujący sposób:
- POPRZEZ SMS- kody dostępu do recept otrzymają państwo poprzez zwrotny SMS
lekarz poradni ogólnej: 508 930 347
lekarz poradni dziecięcej: 512 282 553
- POPRZEZ E- MAIL- kody dostępu otrzymają Państwo za pośrednictwem e-maila: mpl1@mpl1.pl
- W FORMIE PISEMNEJ – zapotrzebowanie należy wrzucić do skrzynki w przychodni przy wejściu głównym
- TELEFONICZNIE – pod numerem telefonu 14 633 06 92, 14 633 06 91 w sytuacji gdy nie ma możliwości dokonania zamówienia w formach określonych powyżej
Instrukcja realizacji e-skierowanie
Lekarz elektronicznie wystawia e-skierowanie w systemie gabinetowym i podpisuje wydruk.
Pacjent otrzymuje 4- cyfrowy kod skierowania i jego wydruk.
Jezeli pacjent posiada IKP otrzyma SMS lub e-mail z kodem dostępu
Instrukcja realizacji zleceń na badania dodatkowe
Lekarz wystawia w systemie gabinetowym skierowanie. Na skierowaniu znajduje się informacja o miejscu wykonania badania.
Zlecenia na badanie EKG, na zbiegi do pielęgniarki POZ dla pacjentów zapisanych do naszej przychodni przekazywane są drogą elektroniczną.
Indywidualne konto pacjenta
Bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia pozwalająca szybko i bezpiecznie sprawdzić informacje o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, które cię do tego upoważnią.
Do logowania potrzebny Profil Zaufany.
Instrukcja zakładania IKO na stronie Ministerstwa Zdrowia- pacjent.gov.pl